dimecres, de maig 31, 2006

COMPLETANT SEÜL + EVERLAND

Feia temps que volíem anar a un dels dos parcs d'atraccions que hi ha a Seül. Un d'ells, de fet, està a una hora en autobús (cosa que no deixen de ser les afores de la ciutat). Per aquest precisament ens vam decantar, perquè ens havien dit que era millor. Es tracta d'Everland. Però d'això ja en parlaré després.

Com que al parc hi anàvem el dilluns (menys gent), i la Maki havia d'anar el divendres a Seül a unes conferències organitzades per japonesos, vam pensar de passar el cap de setmana a la capital. Divendres al vespre em vaig reunir amb ella al nostre hotel habitual. Durant el viatge vaig poder veure per la tele de l'autobús un Corea-Bòsnia i Herzegovina de preparació pel mundial. Va guanyar Corea (que jugava a casa) per 2 a 0, i els coreans estaven tan entusiasmats que per la nit van repetir el partit en una altra cadena i al dia següent també! La Maki va veure una massiva concentració de gent mirant el partit davant de l'ajuntament en una pantalla gegant. Tot per un amistós cotra Bòsnia...

(Obro parèntesi per a dir que aquí tothom està molt excitat amb el mundial. Potser es pensen que repetiran la fita de fa quatre anys. A més, ja us he dit que tenen molt patriotisme, i la selecció de futbol és una qüestió nacional. La Yumi m'ha dit que alguns professors han avançat els exàmens de finals de semestre per tal que els alumnes puguin veure els partits de la selecció -que aquí es veuran de matinada-; i pel carrer es pot veure molta gent, i fins i tot treballadors d'establiments com el Burger King, amb samarretes on s'hi diuen coses com "Go Korea!")

El dissabte ens va ploure (ja sabíem que passaria), i com que no volíem repetir l'experiència de Busan no vam anar a visitar res i ens en vam anar al centre de compres :P Feliçment, però, va deixar de ploure una estona, i sí que vam poder visitar el Parc Olímpic -que m'havia quedat pendent en la visita dels meus pares-, on encara crema la flama olímpica (no li havien passat a Barcelona?). És un parc força maco, que no vam poder veure completament, i que em va fer pensar que si visqués a Seül hi aniria amb freqüència.





Després, ja amb mentalitat compradora, ens vam passar pel Lotte World. Us recordo que Lotte són uns grans magatzems tipus El Corte Inglés que de tant en tant visito aquí a Jeonju. A Seül jo ja havia estat al Lotte Town, que consta de dos GRANS edificis. I si aquell feia honor a l'apel·latiu de "town", aquest també és realment un "world", perquè es tracta d'un immens edifici a l'interior dels qual hi ha fins i tot un parc d'atraccions (l'altre del que us parlava al principi). La Maki es va comprar allà un parell de peces de roba; però jo res, jo em vaig comprar cinc pel·lícules en un top manta (que aquí no estan en una manta, sinó en una paradeta, i la poli, passa).

El diumenge ja vam fer més turisme. Al costat de l'hotel hi ha un santuari que encara no havia visitat mai. Es tracta d'un lloc on s'hi posaven els retrats d'antics reis per a retre'ls-hi homenatge.




Després, de passeig al parc de Yeuido ja conegut per mi (i per vosaltres espero!), que està a prop de l'Edifici 63. I passant abans pel costat del gran riu Han.





Al parc, per cert, hi havia un caminet de pedres petites que suposadament ajudava a curar tots el mals del cos. Hi havies de caminar descalç, és clar. I quin mal que feia! Per cert, la tercera foto és del Parlament de Corea, que és allà al costat.

La tercera visita del dia va ser frustrada. És com una maledicció per a mi, perquè ja vaig mirar d'anar-hi amb els meus pares i no hi ha haver sort. A la guia hi diu que hi ha les ruïnes d'una fortalesa, cosa que semblava interessant. Però un cop arribats allà (amb ja força cansament a sobre), resulta que no hi ha res. Només una llarga muntanyeta de terra, a sota de la qual, suposo, hi deu haver les restes de la muralla. Però res més...

Com a colofó vam pujar a la Torre de Seül. La idea era fer-ho una mica abans de la posta de sol per a veure-ho de dia i de nit. Però molta altra gent va tenir la mateixa idea, i la cua per a agafar el telefèric ens va fer arribar just quan es ponia el sol. Però tot i així vam poder veure-ho amb llum i sense. Us poso una foto de la nit, que del dia ja la vau veure.



Bona nit--













EVERLAND

Es tracta d'un parc d'atraccions tipus Disneyland, amb un gran jardí per a passejar, restaurants, escenaris, fins i tot un zoo, a banda de les atraccions. És força gran, i en les sis o set hores que ens hi vam estar no vam arribar a provar-ho tot.
Pel matí la Maki i jo ens vam trobar amb l'Eszter i la Dace (la noia de Letònia), tal com havíem quedat. Primer vam haver d'agafar un autobús que ens hi va dur en una hora (ja veieu que no està allà mateix). L'entrada, uns 30 euros. I a divertir-se! Com a anècdota, el meu intent de pujar a la muntanya russa. Tradicionalment jo no havia pogut pujar-me a aquest tipus d'atraccions. Jo sempre m'ho mirava des de baix, fins i tot en les atraccions més "suaus". Ara ho he superat en part, però els "loopings" encara em fan cosa. Tot i així ho vaig intentar (la Maki, a més, m'insistia), però un cop assegut allà amb l'armilla de seguretat tancada, em vaig sentir atrapat i la por va fer que demanés baixar. Així que, de nou, m'ho vaig mirar des de baix...





1 Comments:

At dimecres, de juny 14, 2006, Anonymous santi said...

hm, impressionant foto de la ciutat. ni blade runner.

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home