dilluns, de maig 08, 2006

BUSAN (o PUSAN)

El viatge d'aquest cap de setmana a Busan no ha sortit tan bé com desitjàvem. No és que hagi estat un desastre, però hi ha hagut diversos problemes. Va començar i acabar malament per culpa del desplaçament massiu de coreans que aprofitaven el cap de setmana de tres dies. Volíem anar-hi amb el tren d'alta velocitat, dit KTX. Primer ens calia anar a una altra ciutat en autobús per a agafar-lo, però en arribar allà no hi havia ja bitllets, així que ens va tocar anar en un tren normal, i a més de peu (tot i que quan algú baixava podíem seure una estona fins que en la propera estació algú altre havia d'ocupar el lloc). "En arribar reservarem els bitllets per a diumenge", vam pensar. Però no, perquè fins i tot aquells estaven ja esgotats. Què hi farem.

L'hotel no va ser problema, perquè l'Eszter, que ja havia estat a Busan un cop, ens n'havia indicat un al costat mateix de l'estació.

Aquest drac estava allà per a celebrar l'aniversari de Buda.

El primer punt de visita havia de ser un cementiri-memorial de les Nacions Unides, dedicat als soldats que van morir lluitant contra Corea del Nord. Dic "havia de ser" perquè ja estava tancat quan vam arribar (tanca a les 16:30!).
D'allà vam anar a la platja. Jo m'havia portat el banyador per si teníem bon temps. Però, altre cop, no. Estava ennuvolat, i no feia fred, però l'aigua no estava com per a llençar-s'hi. Això sí, els peus ens els vam remullar :)

Després de sopar per allà, ja de nit, com que no podíem veure res més vam pensar anar de compres. Però... efectivament, estava ja tot tancat. Home, era tard, és cert.

-----

El segon dia va ser el menys interessant. Les previsions eren de pluja i es van complir. Tot i amb això ens vam decidir a visitar un temple, perquè no volíem que unes simples gotes d'aigua ens impedissin gaudir del nostre viatge. Va ser una mala idea... Vam acabar xops, i del temple vam veure ben poca cosa. Però alguna cosa sí.

(Com a darrera imatge teniu les restes de la festa del dia anterior)

La part bona va ser tornar a l'habitació a canviar-nos de roba (intentar aixugar-la una mica amb el secador) i dinar els entrepans que dúiem mentre vèiem la tele. No sé, és una cosa que sempre m'ha agradat, arribar a casa en un dia de pluja.
Com que no hi havia nassos de visitar res més, avui sí, vam anar de compres. Sis pel·lis... :P

-----

Diumenge va estar molt bé pel que fa al turisme. Vam aprofitar força el dia visitant un important mercat de peix (Busan és el principal port de Corea)...

... la torre de Busan, no gaire maca, però amb bones vistes de la ciutat...

... i un parc natural amb vistes al mar.

Semblava que seríem a temps d'agafar l'autobús que sortia a les 17:30. Però en arribar a l'estació ens vam trobar que només hi havia ja bitllets pel de les 22:20!! Com que quedaven gairebé sis hores vam pensar el següent: agafar un bitllet per a una ciutat propera (Degu, que és força gran) i allà comprar el bitllet per a Jeonju. També va ser una mala idea. El bus per a Degu no sortia fins les set, la mateixa hora en què l'últim autobús a Jeonju sortia de Degu. Això ho vam saber més tard, és clar. Vam fer mans i mànigues per a trobar un mitjà de transport, ja fos autobús o tren, amb les combinacions que fossin necessàries, per a tornar a casa. Però l'única alternativa que ens va quedar va ser acceptar l'oferta d'uns taxistes que hi havia per allà captant clients entre les altres persones que s'havien quedat sense bitllets. La broma ens va sortir per més de 100 euros, i vam arribar a casa no gaire contents.
Ja us dic ara que a Busan hi tornaré, perquè massa coses han quedat pendents.

Per a acabar amb una nota positiva us poso més imatges maques d'aquesta ciutat. Tampoc és gaire bonica. Haureu vist en les imatges des de la torre que és una mica diferent de Seül. És igualment immensa, però menys "alta". No hi ha tants blocs d'apartaments d'aquests que neixen com a bolets sense ordre ni concert a la capital, i això està bé. I, home, el mar sempre li dona un toc més maco. Però hi hem estat poc temps com per a fer-nos una bona idea. A veure després d'una segona visita.