diumenge, de febrer 05, 2006

JEJU-DO

Passo a relater-vos el que, com diu l'Alex, han estat les meves segones vacances dintre de les vacances (o subvacances) ;)

Aquest cop ha estat també a una illa, i hi vam anar a profitant que el dia 29 era l'any nou lunar, així que dilluns (el dia següent) era festa, i vam pensar que era el moment de fer una escapadeta. Fins allà hi vam anar la Yumi, la Maki i jo, encara que la Yumi se'n va anar a casa d'uns tiets, i un parell de dies després havia de rebre la visita del seu nòvio, que ha vingut a passar un mes aquí.

Jeju-do o l'illa de Jeju ("do" vol dir illa) està al sud de la península coreana, i tot i ser la més gran de les illes del país, la veritat és que és força petiteta. Tan petiteta que per a visitar-la tota no ens va caldre hostatjar-nos a diversos llocs, sinó que des de la capital (Jeju-si) cada dia fèiem excursions allà on fos, ja que a la part més allunyada de la illa s'hi podia arribar en una hora.
Així que ens vam estar en un hotel que ja havíem mirat abans d'anar, i que tenia l'avantatge de tenir internet a l'habitació! I això que era ben baratet: 30.000 won (uns 25€), encara que l'home va decidir fer-nos un descompte i ens ho va deixar per 25.000, i 20.000 els últims dos dies, a més de regalar-nos mandarines i unes pastetes d’any nou!

DIA 1

Ens vam planificar els llocs a visitar per zones: Nord, Sud, Est, Oest i centre. El primer va ser la costa Oest. Allà hi havia una platja, suposadament molt popular a l'estiu... però, és clar, èrem al gener. La veritat és que és millor anar a Jeju a la primavera o l'estiu.

Després vam menjar uns plats típics recomanats per la meva guia de viatge, i que, com no podia ser d'una altra manera, eren de productes de mar...

... i seguidament vam visitar un parc on hi havia "exposada" vegetació de tot el món (fins i tot unes palmeres de Les Canàries). Algunes d'aquestes plantes es troven en hivernacles, però el clima sub-tropical de l'indret permet tenir força espècies a l'aire lliure. També era interessant una cova formada per lava, perquè aquella és una zona volcànica.

També vam voler anar a un museu de la xocolata, però era massa tard, així que vam tornar a Jeju-si.

DIA 2

El segon dia la idea era visitar Hallasan, la muntanya més alta de Corea, que està al vell mig de l'illa. Vam pensar que la podríem veure bé des d'un monestir al peu de la mateixa. La muntanya no la vam veure, entre d'altres coses perquè estava ennuvolat, però el monestir estava força bé. L'autobús ens va deixar una mica al mig del no res, i per a anar fins el monestir havíem de caminar uns dos quilòmetres (tot i que un senyal de trànsit deia que eren 11!), però per sort vam trobar una família que anven en un minibus que, molt amablement ens van portar dins a dalt. Allà vam trobar neu, perquè hi havia ja una certa alçada. I estava tot una mica mort, cosa fins a cert punt normal, tenint en compte que es tracta d'un monestir, però vull dir que segurament a la primavera llueix més.

Després d'això vam anar a visitar un dels cràters de l'illa.

Per acabar aquell dia vam anar a una vila tradicional, que no és més que un poblet casi tan mort com el monestir, on les cases estan fetes amb pedres, fusta, fang i palla. D'aquests poblets n'hi havia també d'artificials (per exemple, al parc del dia anterior), però aquest era "autèntic".

DIA 3

Primer dia de l'any segons el calendari lunar que segueixen (paral·lelament amb el calendari internacional) països com Corea o la Xina. Aquest dia cal menjar una sopa tradicional (tokguk), fer una reverència als avis, i posar-se un vestit com el que vaig poder captar en aquesta nena fugaç.

Aquest dia va començar bé. Vam anar a la costa est per tal de pujar a una petita muntanya -també un volcà- anomenada "de la sortida del sol", perquè es troba a l'extrem oriental de l'illa. L'ascenció -per unes escales- va ser dureta, però des de d'alt es tenien bones vistes.
Després d'allò vam passejar una mica per la platja de sorra negra.

La cosa es va espatllar a partir d'allí. Volíem anar a una petita illa que hi ha allí al costat, però vam fer tard. Eren més de les tres, l'últim vaixell sortia a les quatre, i l'últim que tornava ho feia a dos quarts... De manera que no hi vam anar. Vam canviar els plans i la idea era anar a una altra vila tradicional, però una d'aquestes artificials. Quan ens disposàvem a agafar l'autobús la Maki es va adonar que s'havia deixat la cartera al lloc on s'agafaven el vaixells. Afortunadament una parella l'havia trobat i ens la guardàvem. Però el fet és que vam agafar un autobús que passava ja molt tard, i no tindríem temps d'anar a la vila. Tot i així hi vam pujar... i ens vam passar la parada. Una mica emprenyats vam tornar a Jeju-si, i ja no vam fer res de bo.

DIA 4

La nit anterior la Yumi ens havia enviat un missatge per si volíem anar amb ella i el seu nòvio a la muntanya Hallasan. El dia que se'ns va presentar, però no va ser el més indicat, perquè plovia i estava molt enboirat. Total, que aquesta vegada tampoc no vam poder veure res. El que sí que vam fer va ser una mica d'excurionisme per un camí en direcció al cim. Fins al capdamunt no s'hi podia arribar perquè estava massa ple de neu. I era una pena, perquè hi ha un llac que deu ser molt maco (altre cop, la primavera o l'estiu és un millor moment per a anar-hi). Encara que la caminada també va estar bé. El problema va ser que hi havia més neu de la que esperàvem, i el nostre calçat no era el millor. En acabar vam haver de comprar-nos un mitjos nous perquè els teníem xops. Em sembla que allí vaig agafar el refredat que encara arrossego.

La següent parada va ser al sud de l'illa, on hi havia unes cataractes. Eren força petitetes. La segona va ser una visita més interessant, perquè gairebé podíem tocar l'aigua que queia.

Al vespre vam sopar amb una de les tietes de la Yumi i dos cosins seus.

DIA 5

Aquest dia tampoc va ser molt interessant. El fet és que no calen tants dies per a visitar Jeju, potser amb tres n'hi ha prou. I com que no hi havia gran cosa més a veure vam anar a un parell de museus, més per la curiositat que ens causaven que per una altra cosa. Eren el Teddy Bear's Museum i un museu de la xocolata. El de l'osset Teddy encara tenia certa gràcia...

... però el de la xocolata no tenia res d'interessant, i ni posaré una de les quatre fotos que vaig fer.

Un cop fet això vam anar a vure l'estadi del mundial de futbol. Allà esperàvem que hi hauria botigues i demés com en el que hi ha a Seül. Però només hi havia un cinema... així que vam anar a veure una pel·li :) És una pel·li coreana titulada "L'home del rei", que està tenint molt d'èxit per aquí. No vaig entendre res del que deien, però l'argument era fàcil d'endevinar. Poca història.

I de tornada a Jeju-si.

DIA 6

L'últim dia -aquest- encara hi havia menys cosa a fer. No ens vam moure de Jeju-si, perquè a les cinc havíem d'agafar l'avió. L'única cosa d'interès era una roca a la vora del mar que té la forma del cap d'un drac. Aquí la teniu.

I ja està, perquè com que tampoc no ens trovàvem massa bé (pel refredat ja esmentat) vam decidir presentar-nos molt aviat a l'aeroport i dinar allà. Abans vam passar per l'hotel a recollir les coses, i li vam regalar una de les populars taronges de Jeju (molt bones i molt cares) a l'home de l'hotel per la seva amabilitat.

I, com sempre, us deixo aquí més imatges, començant per la "mascota" de l'illa, l'avi de pedra (dolharubang), que antigament era considerat un déu guardià.

I això és tot el que va donar de si aquest viatge. no sé si tindré ocasió de tornar a aquesta illa en una època més apropiada, però en tot cas la cosa ja va estar prou bé.
Per cert que darrerament estem molt viatgers, ja ho veureu. Aquest divendres la universitat ens organitza una excursió de tres dies a la ciutat de Gyeong-ju, on hi ha alguns edificis antics interessants. i la setmana següent, atenció, creuarem la frontera...