dilluns, d’octubre 03, 2005

RESIDÈNCIA

(A causa de diverses dificultats -falta de temps, problemes informàtics- no he pogut posar res durant més d'una setmana. El que ara llegireu ho vaig escriure dijous passat, dia 29, però no em va ser possible penjar-ho. Ho faig ara sense variar-lo de com el vaig deixar.)

Aquests últims dies no hem fet gran cosa destacable (ja era hora!). Fins i tot ens hem avorrit una mica en certs moments. Ni tan sols ahir dimecres ens van portar d'excursió com és habitual. Ho farem demà divendres, en una mena de picnic que durarà tot el dia. Així doncs aprofitaré per a parlar d'un d'aquells temes que no estan subjectes a una circumstancialitat momentània, sinó que formen part de la meva/nostra vida diària. És el cas del tema del menjar, de la ciutat de Jeonju, de Corea en general, etc. Avui explicaré i us ensenyaré (potser ho hauria hagut de fer abans) com és la residència d'estudiants. La resta de temes queden pendents.
Abans però, faré un petit resum de les coses més destacables -que també n'hi han hagut- d'aquesta setmana.

- Diumenge vam anar al zoo. Està a quinze minuts caminant des de la uni, i ens va fer gràcia visitar-lo. És petitet, i no hi ha gran cosa a dir-ne (ja veieu que només en poso una foto de l'entrada). Només això, doncs: 1) l'entrada costa uns 80 cèntims d'Euro! (algú em pot dir què val a Barcelona?); 2) el més sorprenent per als occidentals és que també s'hi "exposen" gossos; 3) mentre que el més sorprenent per als coreans... erem nosaltres (es pot dir que aquell dia hi havia una atracció especial consistent en la presència d'europeus; estic segur, per les seves mirades, que alguns nens van quedar més impressionats per la nostra visió que per la de qualsevol altres dels animals que hi havia allí).



- Finalment m'he fet amb un mòbil. Resulta que aquí a Corea als estrangers no se'ls permet comprar mòbils... Una de les solucions és demanar a un coreà que et compri el telèfon (preferiblement de segona mà). Jo he tingut més sort. Una noia valenciana, l'Eva, que està aquí ensenyant castellà tenia un mòbil sense utilitzar i me l'ha donat. Només he hagut d'anar a la companyia de telèfon -convenientment acompanyat d'un noi coreà, en Yu Jun, que resulta que va estar un any a França- i demanar que el reactivin. Només m'ha costat els diners que hi he posat, que han de ser un mínim de 10.000 won al mes (uns 8 euros).

Ok, doncs, ara la residència. Com ja us vaig dir, comparteixo l'habitació amb un noi del Nepal que es diu Kumar. Bé, això de "comparteixo" és un dir, perquè rarament se'l pot trobar a ell. Es passa la major part del temps al seu laboratori preparant treballs (alguna cosa relacionada amb ordinadors), i la majoria dels dies arriba quan jo ja dormo. Tampoc és que jo m'hi estigui gaire a l'habitació, però igualment s'agraeix tenir tot l'espai disponible i la tranquilitat necessària per a llegir, escriure al weblog, escoltar els partits del Barça... No us penseu, però, que tingui cap problema perquè ell hi sigui. És un tiu molt simpàtic, que a més té moltes ganes de conèixer altres cultures, i sempre m'està fent preguntes sobre la història de Catalunya i d'Espanya (que jo, com us podeu imaginar, contesto encantat).

Per començar aquí veieu l'edifici, el número 5 del complex de residències. El de l'altra foto és el de les noies, que està al costat (per cert, a partir de les 10 de la nit els nois tenen prohibit acostar-s'hi).




Hi ha un lavabo a cada pis, així com també una dutxa comunitària (només hi ha aigua calenta de 6 a 9 del matí i de 9 a 12 de la nit) on hi ha a més les rentadores.
Les habitacions no són gran cosa, però semblen suficient. No tenen cuina ni lavabo, ni tan sols una petita nevera, la qual cosa és una putada perquè no et pots aprovisionar de menjar o beguda que necessiti fred (només fideus instantanis i cereals). Però al menys hi ha prou espai per a col·locar totes les coses (maletes, roba, sabates, llibres, etc.). Aquí podeu veure la meva, la número 588 (situada a la quarta planta de l'edifici, que de fet és una tercera perquè aquí la primera planta és la nostra planta baixa).




També podeu veure les sales d'estudi i d'esbarjo que hi ha repartides pels diferents pisos.





Un altre dia parlaré de la cafeteria, el gimnàs, el "lounge"... (Ara estic cansat :P )