dimecres, de setembre 21, 2005

DIMECRES D'EXCURSIÓ (SEGONA PART)

Com us vaig dir els dimecres per la tarda no tenim classe, i en lloc d'això ens porten a una visita cultural. La vegada passada -per si no ho recordeu- va ser a una muntanya sagrada i a una casa de te (n'he retrobat les fotos, però no les puc treure de la càmera; intentaré solucionar-ho i posar-les), i avui ens han dut a fer ceràmica. He dit "fer", sí. I també m'ha recordat molt a l'escola. Però ha estat divertit. Primer un grup ha fet petites peces, com gots i gerres, mentre l'altre intentava crear una mena de tòtem per a espantar els mals esperits; després ens hem canviat. Aquí ho podeu veure.








Foto 1: Pels qui trovaven a faltar la Tonia, aquí la teniu. Foto 2: Us presento la Sophia (la majoria dels xinesos es posen un nom anglès per a fer-los més fàcils de recordar; en realitat es diu Tz Lin), una altra amiga que tinc per aquí. És taiwanesa. Foto 5: No em direu que no és clavadet a "El crit" de Munch! Foto 6: El meu és el del centre :P
(No he pensat a fer fotos de les ceràmiques acabades. A veure si algú me'n passa alguna. Sinó, quan d'aquí a tres setmanes ens els portin ja cuinats ja ho fotografiaré. Espero que els pugui dur a Sant Cugat d'una peça i que pogueu passar per casa meva a veure'ls en viu)

La veritat és que això de fer ceràmica es fa igual arreu, o sigui que tampoc és que haguem après res de particular avui.

CONSULTORI (O RESPOSTES ALS POSTS)

Hola Arnau. Així m'agraden els comentaris!
En primer lloc dir-te que pots estar tranquil, que l'Arnau del primer comentari no eres tu, sinó el meu amic de la universitat i company de documental. Potser seria bona idea que en signar us distingissiu amb la primer lletra del cognom o com vulgueu.
Anem per parts. Salsa Rosa: Sembla ser que la russa -que té un nòvio que viu a Sibèria...- està mig sortint amb un dels filipins. Dic mig perquè jo no tinc massa clar amb quin plan s'ho pren ella. Personalment tinc la impressió que és de les que li agrada que li facin la gara-gara i res més. Tots li van al darrera, però si t'he de ser sincer no és en absolut la mena de noia amb què m'agradaria sortir; s'agrada massa a si mateixa. Els coreans, però, flipen més amb l'Eszter. Pel carrer tothom se la queda mirant embadalit (en bona part per les seves dimensions), i ja ha rebut dues propostes indecents de desconeguts, una mentre feia footing per part d'un home ja granadet, i l'altra d'uns nois que anaven en cotxe i li van dir si volia pujar.
Tema creences: Et sorprendria la quantitat de cristians que hi ha per aquí. I a més a més practicants! La ciutat està plena d'esglèsies (protestants la majoria) totes amb un llum vermell recobrint la creu de la teulada que s'il·lumina per la nit (m'estalviaré la broma sobre el que sembla amb la llumeta en qüestió). Em sembla que una tercera part de la població és cristiana, i després venen els budistes. Entre els estrangers hi ha de tot. Diumenge passat uns quants van anar a missa (húngares, filipins...). El meu company d'habitació -en Kumar- és budista, i hi ha un noi indi la família del qual ret culte a un déu en forma d'elefant. Prometo assabentar-me millor -jo sóc el primer interessat- i parlar-ne més endavant.
Tema identitats culturals: Efectivament aquí també hi ha piques. Exs.: La noia taiwanesa està una mica farta que alguns xinesos li diguin que ella també és xinesa. Jo vaig aprofitar per a explicar-li els conflictes que tenim nosaltres amb els espanyols. A bastanta gent els hi he menjat ja el coco amb el fet que jo sóc català, i ja saben que parlo un altre idioma a banda del castellà. / Una noia de Bangladesh que es diu Sumi m'ha dit que ella també m'entén perquè el seu país havia format part de Pakistan fins fa uns trenta anys, i que els obligaven a parlar en urdu tot i que ells tenen un altre idioma. / En Kumar es refereix als indis com a "fucking indians", i es queixa que enganyen a la gent fent creure que Buda va nèixer a l'Índia quan de fet ho va fer al Nepal. / I els japonesos no cauen gaire simpàtics ni als xinesos ni als coreans (durant la primera meitat del segle XX els dos països van ser envaïts pels nipons).

3 Comments:

At dimecres, de setembre 21, 2005, Anonymous Alex said...

Eeeep! Salutacions desde el Robodock (robodock.org) Quan tingui temps ja explicaré algo. Adeusss!

 
At dijous, de setembre 22, 2005, Anonymous Mustieles said...

Jeje, vols dir que el Déu elefant no es Shiva? nosé, però crec que és una de les representacions que té. En realitat el Budisme, crec, es base amb 3 déus: Buda, Shiva i un altre que no recordo... potser Tonia? Pagada de si mateixa, fijo, només veure com es vesteix ho deixa clar... però OMG! No la pots portar ella en viu i sencera enlloc del fang? Digues-li que per aquí tb té admiradors jeje. Com deia cada Déu te una funció/representació. Ho tinc una mica (bé, en realitat molt)oblidat, però crec que shiva era el deu de la creació, a la vegada que dels actes 'malvats'... puc preguntar per aquí... quan trobi un forat, clar. I es que tinc un molt bon colega de la uni amb qui encara em veig de tant en tant que es va passar 6 mesos a la india. Per flipar!

En fin, vuelta a la realidad del curro, que tinc una ITF urgent... puta merda jeje et canviaria el lloc directe. Per cert, estic veient que tens més amigues que amics. O parles més d'elles... explicant el que el públic desitja?

Per cert, a siberia es moren de gana (o són rics pel petroli). De quin tipus d'home estem parlant? ;)

 
At diumenge, d’octubre 02, 2005, Blogger Paula said...

Eiiiiiii!!! Com va torpdeo? Ja veig que t'ho estàs passant d'allò millor. Clar que sí, tu aprofita tot el que puguis.

T'escrivia per dir-te que el barça perdia 0-2 contra el saragossa (jejeje), però ara ja estan empatats 2-2 (merda!!!). Tu saps que sempre que el barça perdi t'informaré.

Ei, el menorca juga el seu primer partit a l'acb el dia 15... i la sexta jornada contra el barça. A veure...

El cap de setmana passat vaig estar per barcelona, per les festes de la Mercè, i tu tranquil que jo ho vaig veure tot igual.

Un beso molt gros!!!

Nota: per mi no fa falta que posis fotos de la rusa... si en tens alguna d'algun noi... ;)

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home